Rugklachten in Schuytgraaf

Rugklachten Schuytgraaf? Blijf niet langer sukkelen maar maak een afspraak met Fysiotherapie Rosinga. Wij behandelen niet de oorzaak, maar wij zorgen voor een oplossing

rugklachten schuytgraaf fysiotherapie fysioRugklachten zijn de meest voorkomende klachten in het lichaam. De pijn is vaak acuut en belemmert u direct in uw dagelijkse leven. De fysiotherapeuten van Fysio Rosinga zijn rond de klok voor u bereikbaar en om uw klachten te verlichten of te verhelpen zodat u weer in beweging kunt komen. Met name de lage rugklachten zijn veel voorkomend en om deze doeltreffend en effectief aan te pakken maken wij gebruik van de McKenzie methode.

Achtergrond en behandeling van Rugklachten Schuytgraaf

Lichamelijke fitheid, kracht van rug- en buikspieren, leeftijd en zelfs problemen als angst of depressie kunnen allemaal uitmonden in rug- en nekklachten. Het is soms lastig te achterhalen waardoor de pijn ontstaat, maar er zijn diverse mogelijkheden om de pijn te verlichten en te voorkomen. Onze fysiotherapeut stelt graag na zorgvuldig onderzoek in overleg met u een passend en doeltreffend behandelplan op.

McKenzie Methode ook in Schuytgraaf

Deze methode richt zich vooral op de zogenaamde aspecifieke rugklachten. Kenmerkend voor deze pijnklachten is, dat ze met name in het lage rug gedeelte voorkomen en meestal geen duidelijke medische oorzaak hebben. Het is echter een van de meest voorkomende pijnklachten in Nederland!

In de jaren 50 van de vorige eeuw ontwikkelde Robin McKenzie, een fysiotherapeut uit Nieuw Zeeland, zijn eigen, unieke methode, die nog steeds goed resultaat boekt. Het McKenzie concept gaat niet uit van het zoeken naar de oorzaak van de pijn, maar is meer geïnteresseerd in het klachtenbeeld van de patiënt. Met deze methode kan onze fysiotherapeut gericht de pijnklachten verhelpen zonder te veel tijd te verliezen aan het uitvinden van de oorzaak.

Aantal super oefeningen voor lage rugklachten

1. oefening 1
  2. oefening 2
  3. oefening 3

Over fysiotherapie Rosinga te Schuytgraaf

Fysiotherapie Rosinga bestaat uit een team van zes fysiotherapeuten met allemaal een rijke ervaring in de sport en elk met bijzondere vaardigheden. Daarnaast is er nog een administratief medewerkster werkzaam en hebben wij ieder halfjaar een stagiaire van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN). Rugklachten Schuytgraaf worden door ons vakkundig behandel en wij zorgen ervoor dat u in de toekomst verdere rugklachten kunt voorkomen door goede tilmethodes.

U kunt bij ons terecht met al uw klachten over bewegingen die u ongemak geven. Wij kunnen u daarmee op diverse manieren een helpende hand bieden, bijvoorbeeld door het geven van informatie en advies, het ‘losmaken’ van spieren, het sterker maken van spieren, enzovoort.

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=jHoaJQbebwo”]

Bewaren

Getagd , , , , , , , , . Bladwijzer de permalink.

Reacties zijn gesloten.